Thursday, October 3, 2013

Addis Ababa International Airport. อาคารผู้โดยสาร สนามบินแอดดิส อะบาบา

     Terminal , where all passengers must check inn . Through immigration and overseas. Including a gift shop, souvenir shops, duty free within the airport.  

     Addis Ababa Terminal( Addis Ababa International Airport ), Services of major airlines stationed here is Ethiopian Airlines . Previous airline service is available to take care of the passengers had been impression of the service.

               

     This seems to be the story in the terminal building , but with no mention of the scandal that has performed well and what needs to be updated , it needs to be mentioned again .
              
               

     Terminal Building 2 ,Night of August 29th flight of Ethiopian Airways, Flight to Bangkok, The flight cancellation without notice ( no flight on the board), this would be a public relations line .At centered the terminal, counter information , one female employee who came to work that night at the hospital and make recommendations. Male employees and one to navigate stairs down one floor to the airline.

              

     In front of the Ethiopian Airlines passengers waited many. This must be followed by a long line of services , which is about four to five channels . The line is a common practice that everyone must already exist on the queue will be served . Counter in the middle is not so bad is not tempo cue , a man left the insert with many waiting passengers . Women serving in the box and took the documents to overtake the queue service prior to now, the man who stood in front of the queue were the first to take the service. He asked him to be a VIP or not to be . it intervenes the queue together. Take a little time to talk to people in the eye drop targets must look at all up to now, it was agreed not to tell the head of a young woman has told a man to his own back soon overtake the queue for half an hour ahead. Chief had acted properly to their assigned duties.

                

     Flight delay travel if it takes a long time to wait for the airline to allow passengers to wait at the hotel . Passengers had to do and put the ticket through immigration officials to stay up waiting for the departure time .
     In the morning, come back at the airport and took a notable example is the immigration officer who took office in the early morning at about 5 o'clock on August 30, the second last working desk . Everyone who comes will be one line . Have used the more traditional end of the line , then a man intervenes the queue through the ropes . This front page be traced back through the ropes back. It serves as a good example and a practice that should be taken as an example.
                                                                                                                                                                     
                                               Terminal 2 at dawn               

  Inside the terminal, passengers arriving on a pre-determined time. Waiting to find out what the passenger seat rest. Now, who would still be waiting for fright. Upon entering the terminals and would need to find a chair to sit or sleep on the couch like a bed time departure.

         
                                           Rest during the flight

    The work of the great things to promote. For what good is it to make recommendations and improvements do not overlook what this all work is equally important.

        

     อาคารผู้โดยสารที่ซึ่งผู้โดยสารทุกท่านต้องผ่านเช็คอินท์ ผ่านการตรวจคนเข้าเมืองและออกไปต่างประเทศ รวมทั้งมีร้านค้าของฝากที่ระลึกจากร้านขายของปลอดภาษีที่อยู่ภายในสนามบิน

      อาคารผู้โดยสารสนามบินแอดดิส อะบาบา( Addis Ababa International Airport ) งานบริการของสายการบินหลักที่ประจำอยู่ที่นี่เป็นสายการบินเอธิโอเปีย หน้าที่การให้บริการของสายการบินคือบริการที่ต้องดูแลเอาใจใส่ให้ผู้โดยสารได้รับความประทับใจจากการบริการ

      เรื่องราวในอาคารผู้โดยสารนี้น่าจะปล่อยไม่มีการกล่าวถึงแต่กับสิ่งที่มีผู้ประพฤติปฎิบัติดีและมีสิ่งที่ต้องปรับปรุงก็คงต้องกล่าวถึงกันอีกครั้งหนึ่ง
      
     อาคารผู้โดยสาร อาคาร 2 คืนวันที่ 29 สิงหาคม เที่ยวบินของเอธิโอเปียแอร์เวย์ เที่ยวบินที่   ที่จะเดินทางสู่กรุงเทพฯยกเลิกเที่ยวบินโดยไม่มีการบอกล่วงหน้า(ไม่แสดงเที่ยวบินบนบอร์ด) อย่างนี้คงต้องมองหาประชาสัมพันธ์ของสายการบิน เคาเตอร์ตรงกลางอาคารผู้โดยสารพนักงานหญิงท่านหนึ่งที่เข้ามาทำงานในคืนวันนั้นได้ให้การต้อนรับด้วยดีและให้คำแนะนำ พร้อมทั้งพนักงานชายท่านหนึ่งนำทางมาสู่บันไดทางลงมาอีกชั้นหนึ่งเพื่อไปที่ทำการสายการบิน
          
     บริเวณหน้าที่ทำการสายการบินเอธิโอเปียมีผู้โดยสารมายืนรอจำนวนมาก ตรงนี้ต้องเข้าแถวยาวตามช่องให้บริการซึ่งมีประมาณสี่ถึงห้าช่อง การเข้าแถวเป็นเรื่องธรรมดาที่ทุกคนต้องปฎิบัติอยู่แล้วเมื่อถึงคิวย่อมได้รับการบริการ เคาเตอร์ตรงกลางไม่เป็นอย่างนั้นเสียแล้วคือจังหวะที่ได้คิวมีชายผิวขาวมาแทรกทางซ้ายทั้งที่มีผู้โดยสารมารอจำนวนมาก เจ้าหน้าหญิงคนที่ให้บริการในช่องนั้นรับเอาเอกสารคนแซงคิวบริการก่อนถึงตอนนี้ชายผิวคล้ำเมืองไทยก็ต้องถามหน่อยว่าเป็นแขก วี ไอ พี หรือยังไงถึงต้องมาลัดคิวกัน เอาเป็นต้องคุยกันนานหน่อยจนตกเป้าสายตาคนที่อยู่ตรงนั้นต้องหันมามองทั้งหมด ถึงตอนนี้คงตกลงกันไม่ได้หัวหน้าของหญิงสาวคนนั้นต้องบอกให้ลูกน้องตนเองบอกกับคนแซงคิวอีกครึ่งชั่วโมงกลับมาใหม่อีกครั้ง หัวหน้าพนักงานได้ทำหน้าที่ถูกต้องกับงานในหน้าที่
         
     เที่ยวบินเลื่อนการเดินทางถ้าใช้เวลารอนานทางสายการบินจะให้ผู้โดยสารออกไปรอพักที่โรงแรม ผู้โดยสารก็ต้องทำเรื่องตั๋วและเอาเอกสารผ่านเจ้าหน้าที่ตรวจคนเข้าเมืองแล้วขึ้นรถเข้าพักโรงแรมรอกำหนดเวลาออกเดินทาง

     ในตอนเช้ามืดต้องกลับมาที่สนามบินที่น่าประทับใจและเอาเป็นตัวอย่างคือเจ้าหน้าที่ตรวจคนเข้าเมืองที่เข้าทำงานในตอนเช้ามืดเวลาประมาณ 5 นาฬิกาของวันที่ 30 สิงหาคม ที่ทำงานโต๊ะประมาณรองสุดท้าย ทุกคนที่มาถึงจะต้องเข้าแถวเรียงหนึ่ง มีคนใช้แบบเดิมอีกแล้วชายคนหนึ่งที่อยู่ท้ายแถวลอดเชือกลัดคิวเข้าไป เจ้าหน้าหน้าคนนี้ไล่กลับต้องลอดเชือกกลับมาใหม่ นับว่าเป็นการทำหน้าที่ที่ดีและสร้างตัวอย่างในการปฏิบัติงานที่ควรเอาเป็นตัวอย่าง
          
   ผู้โดยสารที่มาถึง Addis Ababa International Airport ภายในอาคารผู้โดยสารเมื่อมาถึงก่อนกำหนดเวลา การรอเครื่องบินออกเดินทางเป็นสิ่งหนึ่งที่ผู้โดยสารต้องหาที่นั่งพักผ่อน ถึงตอนนี้คงแล้วแต่ใครจะรองานมากแค่ไหนในเมื่อเข้ามาในอาคารผู้โดยสารแล้วก็คงต้องหาเก้าอี้นั่งพักหรือเก้าอี้ยาวคล้ายเตียงนอนพักผ่อนนอนรอเวลาออกเดินทาง                                                                                                                                                                           
    คนทำงานในสิ่งที่ดีต้องส่งเสริม สำหรับสิ่งที่ยังไม่ดีก็ต้องให้คำแนะนำและปรับปรุงอย่ามองข้ามในสิ่งนี้ทุกคนทำงานมีความสำคัญอย่างเท่าเทียม

No comments:

Post a Comment